Slovenskí cestní dopravcovia prehodnocujú ďalšie pôsobenie v SR

preprava tovaru

Dôvodmi sú najmä jedno z najvyšších daňovo-odvodových zaťažení v EÚ, druhá najvyššia sadzba dane z motorových vozidiel a negatívne dôsledky zdaňovania vreckového.

V dôsledku dlhodobého neriešenia makroekonomických a legislatívnych podmienok pre podnikanie v cestnej doprave, slovenskí cestní dopravcovia prehodnocujú ďalšie pôsobenie na území SR. Médiá o tom vo štvrtok informovala hovorkyňa združenia ČESMAD Slovakia Martina Baumann.

Dôvodmi sú najmä jedno z najvyšších daňovo-odvodových zaťažení v Európskej únii (EÚ), druhá najvyššia sadzba dane z motorových vozidiel v EÚ, negatívne dôsledky zdaňovania vreckového pri zahraničných pracovných cestách u mobilných zamestnancov. Ďalej ide o vysokú administratívnu záťaž zamestnávania cudzincov z tretích krajín mimo EÚ. S tým súvisí nedostatok vodičov, ktorí odchádzajú za lepšími podmienkami do zahraničia.

Dopravcovia sa na 28. Plenárnom zhromaždení (1. decembra) zhodli na výzve vláde, rezortom financií a práce, aby začali s plnou vážnosťou riešiť najpálčivejšie problémy dopravcov. Problémy boli podľa nich dlhodobo v úzadí, pretože na riešenie nebola doteraz politická vôľa.

Združenie pripravilo pre slovenských dopravcov manuál o možnosti zmeniť sídlo spoločnosti, respektíve preregistrovania zo Slovenskej republiky do okolitých krajín. „V prípade, že cestní dopravcovia v najbližšej dobe nebudú vidieť zo strany najvyšších orgánov štátnej správy významný posun v ich vnímaní svojich problémov, je vysoká pravdepodobnosť, že veľký počet slovenských dopravcov v priebehu roku 2019 presunie svoje podnikanie napríklad do Českej republiky alebo do Poľska,“ uvádza ČESMAD.

ČESMAD Slovakia konštatoval, že rokuje so zástupcami ministerstiev a dôkazom toho bola aj vysoká účasť predstaviteľov Ministerstva dopravy a výstavby SR na tohtoročnom Plenárnom zhromaždení. Práve prístup tohto rezortu slovenskí cestní dopravcovia považujú za profesionálny a korektný.

ČESMAD Slovakia reprezentuje viac ako 1000 dopravných spoločností. Členovia združenia zamestnávajú približne 22.000 zamestnancov, s objemom približne 15.000 vozidiel predstavujú viac ako 50 % dopravných kapacít Slovenska.

Zdroj: teraz.sk

Prečítajte si aj

Novomestský superbiker 2019 plagát

Novomestský superbiker 2019

Podporili sme Novomestský superbiker. Frigolog sa stal súčasťou veľkej rodiny sponzorov a zúčastnil sa na podpore 10. jubilejného cyklo podujatia.
preprava tovaru

Slovenskí cestní dopravcovia prehodnocujú ďalšie pôsobenie v SR

Dôvodmi sú najmä jedno z najvyšších daňovo-odvodových zaťažení v EÚ, druhá najvyššia sadzba dane z motorových vozidiel a negatívne dôsledky zdaňovania vreckového.
Summit v Slazburgu

Závery summitu v Salzburgu vnímajú naši dopravcovia so znepokojením

Téma vysielania pracovníkov je v komerčnej cestnej doprave aktuálne kľúčovým problémom a podpora vlády SR pri riešení tejto zásadnej smernice je pre združenie a dopravcov veľmi dôležitá.
minimálna mzda v Rakúsku

Zákonom o minimálnej mzde v Rakúsku sa zaoberá EK aj Súdny dvor EÚ

Zákon sa od januára tohto roku začal vzťahovať aj na dopravcov, ktorí tak musia okrem iného poskytovať rakúsku minimálnu mzdu vodičom smerujúcim do tejto krajiny.
Richard Sulík o autodopravcoch

R. SULÍK: Západoeurópske štáty chcú zneužiť pravidlá v doprave

EK navrhuje, aby pri medzinárodnej doprave boli vodiči, ktorí strávia aspoň tri dni na území iného členského štátu, považovaní za vyslaných pracovníkov.
koniec dialničných známok

Koniec diaľničných známok. Európska komisia chce meniť mýtny systém

Mýto by sa podľa návrhu vyberalo na základe najazdených kilometrov a krajiny, ktoré mýto zaviedli alebo zavedú, ho budú musieť evidovať elektronicky.
zakázali víkendové spanie v kamióne

Nemci zakázali víkendové spanie v kamióne

Opatrenie mieri predovšetkým proti lacným dopravcom z východnej Európy. Nemecko po zavedení minimálnej mzdy opäť znepríjemňuje život dopravcom zo zahraničia.
Kamionista - Frigolog

Slovenskí kamionisti vraj budú s diétami a rakúskou minimálnou mzdou brať viac ako domáci

Bežne sa mzdy pohybujú od 1300 do 1700 € mesačne. Keby šofér jazdil celý mesiac iba v Rakúsku, išlo by o 2 300 až 3 000 €.
palubná jednotka

Už len jedna mýtna palubná jednotka v európskych kamiónoch

Kamionisti budú môcť používať len jednu palubnú jednotku, ktorá bude spolupracovať s obomi systémami elektronického mýta.