Už len jedna mýtna palubná jednotka v európskych kamiónoch

palubná jednotka

V súčasnosti štáty používajú buď takzvaný mikrovlnný systém, alebo satelitný systém elektronického mýta pre kamionistov.

V roku 2012 zaviedli poplatky za používanie ciest pre osobné vozidlá v dvanástich členských štátoch a pre ťažké nákladné vozidlá v dvadsiatich dvoch členských štátoch. Celkovo bola spoplatnená cestná sieť dlhá približne 72 000 kilometrov, pričom 60 % je vybavených systémami elektronického výberu mýta.

Tieto systémy síce spolupracujú v lepších prípadoch na vnútroštátnej úrovni, v rámci celoeurópskeho trhu je to horšie. Nezriedka jeden kamión potrebuje až päť palubných jednotiek a každá musí mať dostatočný kredit.

V súčasnosti štáty používajú buď takzvaný mikrovlnný systém, alebo satelitný systém elektronického mýta pre kamionistov. Do leta by Európska komisia mala pripraviť návrh na zmenu elektronického mýta, ktorá by nákladným dopravcom umožnila platiť mýto v rôznych krajinách jednoduchšie.

Kamionisti budú môcť používať len jednu palubnú jednotku, ktorá bude spolupracovať s obomi systémami elektronického mýta.

Zdroj: teraz.sk

Prečítajte si aj

preprava tovaru

Slovenskí cestní dopravcovia prehodnocujú ďalšie pôsobenie v SR

Dôvodmi sú najmä jedno z najvyšších daňovo-odvodových zaťažení v EÚ, druhá najvyššia sadzba dane z motorových vozidiel a negatívne dôsledky zdaňovania vreckového.
Summit v Slazburgu

Závery summitu v Salzburgu vnímajú naši dopravcovia so znepokojením

Téma vysielania pracovníkov je v komerčnej cestnej doprave aktuálne kľúčovým problémom a podpora vlády SR pri riešení tejto zásadnej smernice je pre združenie a dopravcov veľmi dôležitá.
minimálna mzda v Rakúsku

Zákonom o minimálnej mzde v Rakúsku sa zaoberá EK aj Súdny dvor EÚ

Zákon sa od januára tohto roku začal vzťahovať aj na dopravcov, ktorí tak musia okrem iného poskytovať rakúsku minimálnu mzdu vodičom smerujúcim do tejto krajiny.
Richard Sulík o autodopravcoch

R. SULÍK: Západoeurópske štáty chcú zneužiť pravidlá v doprave

EK navrhuje, aby pri medzinárodnej doprave boli vodiči, ktorí strávia aspoň tri dni na území iného členského štátu, považovaní za vyslaných pracovníkov.
koniec dialničných známok

Koniec diaľničných známok. Európska komisia chce meniť mýtny systém

Mýto by sa podľa návrhu vyberalo na základe najazdených kilometrov a krajiny, ktoré mýto zaviedli alebo zavedú, ho budú musieť evidovať elektronicky.
zakázali víkendové spanie v kamióne

Nemci zakázali víkendové spanie v kamióne

Opatrenie mieri predovšetkým proti lacným dopravcom z východnej Európy. Nemecko po zavedení minimálnej mzdy opäť znepríjemňuje život dopravcom zo zahraničia.
Kamionista - Frigolog

Slovenskí kamionisti vraj budú s diétami a rakúskou minimálnou mzdou brať viac ako domáci

Bežne sa mzdy pohybujú od 1300 do 1700 € mesačne. Keby šofér jazdil celý mesiac iba v Rakúsku, išlo by o 2 300 až 3 000 €.
palubná jednotka

Už len jedna mýtna palubná jednotka v európskych kamiónoch

Kamionisti budú môcť používať len jednu palubnú jednotku, ktorá bude spolupracovať s obomi systémami elektronického mýta.
drahé palivá

Drahé palivá môžu obrať štát aj čerpačky o milióny eur

Trend zvýšenej miery tankovania v zahraničí môže Slovensko pocítiť na nižšom výbere spotrebnej dane. „Cestná doprava vždy bola a je o detailoch.