Európska komisia skúsi stanoviť emisné limity aj pre nákladné vozidlá

nákladné vozidlá a emisie

Európska komisia po prvýkrát navrhne limity na emisie oxidu uhličitého pre nákladné vozidlá. Vyplýva to z návrhu interného dokumentu, do ktorého mohla nahliadnuť agentúra Reuters.

„Komisia urýchli prácu na možnostiach uskutočnenia štandardov pre ťažké nákladné vozidlá a zaháji verejnú konzultáciu s cieľom pripraviť pôdu pre legislatívny návrh,“ píše sa podľa agentúry v dokumente.

Európska únia v súčasnosti na rozdiel od krajín ako Japonsko, Čína, Kanada či USA neuplatňuje limity na emisie kamiónov. Nákladné vozidlá pritom vytvárajú približne štvrtinu emisií v rámci cestnej dopravy a tento podiel môže podľa komisie do roku 2030 ešte narásť.

Zástupcovia európskych automobiliek ako Daimler, Renault či Volkswagen limity pre kamióny zatiaľ odmietajú. Argumentovali tým, že je ťažké stanoviť jednotný štandard pre vozidlá s rôznou veľkosťou a tvarom a že už aj bez toho znížili týmto vozidlám emisie uhlíka. Niekoľko členských štátov EÚ však vlani komisiu vyzvalo, aby začala riešiť aj problémy s kamiónmi.

Zdroj:www.etrend.sk

Prečítajte si aj

preprava tovaru

Slovenskí cestní dopravcovia prehodnocujú ďalšie pôsobenie v SR

Dôvodmi sú najmä jedno z najvyšších daňovo-odvodových zaťažení v EÚ, druhá najvyššia sadzba dane z motorových vozidiel a negatívne dôsledky zdaňovania vreckového.
Summit v Slazburgu

Závery summitu v Salzburgu vnímajú naši dopravcovia so znepokojením

Téma vysielania pracovníkov je v komerčnej cestnej doprave aktuálne kľúčovým problémom a podpora vlády SR pri riešení tejto zásadnej smernice je pre združenie a dopravcov veľmi dôležitá.
minimálna mzda v Rakúsku

Zákonom o minimálnej mzde v Rakúsku sa zaoberá EK aj Súdny dvor EÚ

Zákon sa od januára tohto roku začal vzťahovať aj na dopravcov, ktorí tak musia okrem iného poskytovať rakúsku minimálnu mzdu vodičom smerujúcim do tejto krajiny.
Richard Sulík o autodopravcoch

R. SULÍK: Západoeurópske štáty chcú zneužiť pravidlá v doprave

EK navrhuje, aby pri medzinárodnej doprave boli vodiči, ktorí strávia aspoň tri dni na území iného členského štátu, považovaní za vyslaných pracovníkov.
koniec dialničných známok

Koniec diaľničných známok. Európska komisia chce meniť mýtny systém

Mýto by sa podľa návrhu vyberalo na základe najazdených kilometrov a krajiny, ktoré mýto zaviedli alebo zavedú, ho budú musieť evidovať elektronicky.
zakázali víkendové spanie v kamióne

Nemci zakázali víkendové spanie v kamióne

Opatrenie mieri predovšetkým proti lacným dopravcom z východnej Európy. Nemecko po zavedení minimálnej mzdy opäť znepríjemňuje život dopravcom zo zahraničia.
Kamionista - Frigolog

Slovenskí kamionisti vraj budú s diétami a rakúskou minimálnou mzdou brať viac ako domáci

Bežne sa mzdy pohybujú od 1300 do 1700 € mesačne. Keby šofér jazdil celý mesiac iba v Rakúsku, išlo by o 2 300 až 3 000 €.
palubná jednotka

Už len jedna mýtna palubná jednotka v európskych kamiónoch

Kamionisti budú môcť používať len jednu palubnú jednotku, ktorá bude spolupracovať s obomi systémami elektronického mýta.
drahé palivá

Drahé palivá môžu obrať štát aj čerpačky o milióny eur

Trend zvýšenej miery tankovania v zahraničí môže Slovensko pocítiť na nižšom výbere spotrebnej dane. „Cestná doprava vždy bola a je o detailoch.